Organisera



Jag har alltid haft ett ganska stort behov av att skriva för att samla tankarna. Listor av alla de slag är nästan en nödvändighet för att jag ska få saker gjorda. Nu efter dessa månader i bebisbubblan känner jag att jag vill rycka upp mig lite och ta tag i saker och ting. Vardagen flyter på ganska bra, det jag saknar mest är att göra saker enbart för min egen skull. Mitt mål kan ju ändå inte vara att bara få det att flyta på hemma. För att hjälpa mig själv på traven har jag köpt lite nya skrivböcker. Kändes lite som Julafton att plocka upp dem ur den prassliga påsen när jag kom hem från affären! Lite som att starta en ny termin. Nya block och nya drömmar!
 
Jag köpte en kalender, ett block att samla tankar och ideer i och så köpte jag en ny "pray rain journal" - dagboken där jag skriver ner vad jag önskar mig och drömmer om här i livet. Jag har använt mig av den typen av bok två gånger tidigare, båda gångerna när mitt liv tagit en vändning. Första gången innan jag träffade min man och andra när vi väntade vårt första barn. När jag tanker på det skulle man kunna säga en med fokus Kärlek, en med fokus Familj och nu ska det bli en med fokus Kreativitet/Karriär. Mer om LOA blir det nog framöver.
Emmelie
2014-09-30 @ 08:39:28
URL: http://mildarabarber.blogg.se/

Vilka fina block. Jag älskar också att skriva listor...på ALLT. Senast igår skrev jag mig ett par listor :-D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0