Play Doe



Gårdagens förmiddag var så himla härlig! Vi gjorde egen play doe som vi lekte med lääänge. Sen lekte Teodor själv medan jag duschade och städade. Tala om succé! Provade att göra handavtryck, men då behöver vi ännu mer deg och möjligen lite gips. Jag hade det i alla fall jättemysigt med ungarna. Efter lunch skulle vi ut på promenad och då PANG! Ryggskott! Där stod jag, med Olivia nerpackad i vagnen, och Teodor på fri fot. Jag kunde inte plocka upp henne och inte följa efter Teodor då bromsen på vagnen var i. Fick ringa hem maken, pilla upp den tröga bromsen med ett kvastskaft och massor av vilja. Sedan fick jag roa storebror genom att jaga honom runt huset i snigelfart varv på varv tills Göran kom hem.

Nu sitter jag här med värmefilten bakom ryggen och bebisen sovandes i famnan. Göran och Teo är och hämtar ett skåp vi hittat på blocket. Blir nog inte många knop idag för min del, annat än att övertala pojkarna att baka en tigerkaka.

För att göra egen play doe, blanda bara följande ingredienser:

4,5 dl vetemjöl
2 msk citronsyra
2 dl salt
2 msk matolja
ca 4,5 dl kokande vatten

Knåda, knåda, knåda! Vi kavlade ut och lekte mycket med papparkaksformar. Sen någon gång ska jag prova att att göra sådana julgransdekorationer. Borde ju funka om man låter dem torka och sen målar...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0